CP érintkező ellenőrzése

CP érintkező ellenőrzése

Életveszély áramütés miatt.

Fennáll az áramütés veszélye, amikor az EV töltődoboz villamos szerelvényén végez munkát. Kizárólag villanyszerelő végezhet el minden olyan munkát, amihez az EV töltődoboz felnyitása szükséges.

Tartsa be az EV töltődoboz dokumentációit is (szerelési útmutató és kezelési kézikönyv). A termékkatalógusban töltheti le a dokumentumokat.

Az EV töltődobozzal folytatott kommunikáció két érintkezőn, a vezérlőhuzal érintkezőn (CP) és a közelséghuzal érintkezőn (PP) keresztül történik. Az EV töltődoboz és a jármű a CP érintkezőn keresztül kommunikál egymással, a PP érintkező passzív. Mindkét érintkező a PE-re 0 V-ként hivatkozik. Normális esetben a CP vezeték fehér, a PP vezeték piros vagy narancssárga, a PE vezeték pedig zöld-sárga.

A jármű ellenállással tölti be a CP érintkezőt, és így továbbítja az A, B, C, D vagy F állapotot az EV töltődobozhoz. Az EV töltődoboz 1 kHz jel impulzus szélességet (PWM) használ annak a maximális áramerősségnek a meghatározásához, amellyel a jármű az EV töltődobozra tölthet. A negatív impulzus szélesség alatt a feszültség mínusz 12 V. Amíg nem áll rendelkezésre töltés kioldás, nincs PWM jel; helyette 12 V egyenfeszültség van az A állapotban, 9 V a B állapotban vagy 6 V a C állapotban.

Ha az EV töltődoboz nem észleli a csatlakoztatott járművet, a CP jel lehet az oka.

Mérje meg a feszültséget a CP (pozitív) és a PE (negatív) között egyenáramú módban. Ehhez multimétert használjon, ne pedig feszültségvizsgálót.

Ha nincs feszültség a CP és a PE között, mérje meg a feszültséget az EV töltődoboz aljzatán (SOCKET változat) vagy a csatlakozó sorkapcsokon (PLUG változat).

MEGJEGYZÉS: A 12 V csak akkor mérhető, ha az állapot-LED az EV töltődobozon zölden világít, ami azt jelenti, hogy nincs hiba. AC HOME EV töltődoboz esetén győződjön meg róla, hogy az EV töltődoboz megfelelően van felszerelve a szerelőlemezre. Ha az alfelület nagyon durva (bevonatos), úgy tűnhet, hogy az EV töltődoboz a falhoz lapul, de az érintkezők nem illeszthetők be teljesen. Ebben az esetben a tömítések szintén nincsenek megfelelően beszerelve, és fennáll a veszélye annak, hogy nedvesség kerül az EV töltődoboz belsejébe.

Tanácsadás és támogatás

Szabó István

Üzletfejlesztési vezető - Automatizálás, Applikációs mérnök